Mohon klik iklan 1X yer

26 December 2012

Pimpinan Pakatan Rakyat di serang

Benda ni dah lama dah aku nak tulis tapi tak berkesempatan tapi kali ni aku luangkan sikit masa untuk cuba tuliskan jugak walaupun idea dengan mood tak berapa nak cantik.

Masa MediaPerak buat roadshow di Parlimen Pasir Salak atas jemputan Pas Kawasan sana, ketika sessi soaljawab antara pihak audien yang terdiri dari pelbagai lapisan umur dan jugak pengundi kawasan sana, ada seorang anak muda yang bertanyakan soalan yang cukup cantik,  menarik, tertarik kau memang da bomb wa cakap lu yang mana aku cukup2 berharap agar soalan yang di kemukakan oleh pemuda tu sebenarnya di tanya oleh pimpinan parti dari gabungan Pakatan Rakyat sendiri.

Pemuda tu yang nama dia lupa pulak aku nak catit bertanya, kenapa MediaPerak menyerang pimpinan Pakatan Rakyat dengan isu2 peribadi sedangkan serangan kepada pihak lawan, iaitu Umno/BN berkisar tentang isu2 semasa. Kenapa MediaPerak mendedahkan skandal peribadi pemimpin2 Pakatan Rakyat.

Aku tergerak hati nak menjawab ketika tu tetapi memandangkan brader MSK ada di situ dan tak mau seperti melanggar tembok sesuka hati, baik aku diamkan dan biar brader MSK bagi penjelasan yang cukup2 clear apa tujuan sebenar MediaPerak di wujudkan. Tapi penjelasan yang di berikan oleh brader MSK hanya orang2 yang hadir pada hari tu jer la sedangkan ramai lagi yang masih menaruh persepsi buruk terhadap MediaPerak sedangkan tiasa penjelasan yang realistik yang disampaikan kepada pemimpin2 Pakatan terutamanya di negeri Perak.

MediaPerak mededahkan skandal peribadi pemimpin yang bermasalah  supaya segala permasalahan tersebut diselesaikan sebelum pilihanraya supaya tidak menjejaskan peluang Pakatan untuk menuju Putrajaya. Kali ni rakyat mahu pemimpin yang betul2 berintegriti, yang loyal dan bukan spesis katak lompat dapat habuan lagi.

Dan MediaPerak tidak pernah sesekali menyerang parti2 dalam Pakatan Rakyat. Cuma ada segelintir2 individu yang sedikit terpalit dengan skandal. Itupun bukan kita nak mintak dia undur diri, cuma mintak bagi penjelasan yang relevan supaya dapat menarik minat pengundi2 baru yang kebanyakkannya tidak berparti. Mereka hanya memerhati urustadbir dan pengendalian yang sedangkan berlangsung di antara kedua2 belah pihak. Jika tiada perbezaan, apakah ini mampu untuk menarik minat pengundi muda terhadap Pakatan Rakyat.

Apakah sejarah 11 bulan tumbangnya kerajaan negeri Perak masih belum cukup untuk memberi pengajaran kepada Pakatan Rakyat. Cuba fikir tengok sejarah tu, apakah sebab parti2 dalam Pakatan yang buat kecoh atau individu yang membuat lompatan ajaib hingga menyebabkan sebuah kerajaan negeri yang dipilih oleh rakyat tumbang? Dan aku tak salahkan parti sebab waktu tu memang susah nak cari calon. Semua pakat2 takut sebab peratusan untuk menang amat tipis. Tapi kebangkitan rakyat yang mahu membuat perubahan telah mengubah segalanya.

Berbeza pulak sekarang ni, berlumba2 nak melobi jadi calon bila dah ada nampak sinar2 kemenangan. Yang baru lompat masuk pun dah berani nak offerkan diri. Sedangkan kredibiliti dia sebagai pemimpin pun masih di pertikaikan. Tu belum kira lagi yang ada skandal2 lain.

Jika pihak MediaPerak boleh dapat sumber maklumat, apakah kita boleh berharap pulak pihak Umno/BN tidak tahu sedangkan segala agensi di kawal selia dan dipergunakan semahunya untuk tujuan politik mereka. Dan apakah kita mahu, bila nama telah di calonkan, skandal2 ini dibongkarkan dan dijadikan senjata untuk mencapai apa yang mereka hajati. Apakah pada waktu itu baru kita mahu menyesal?

Terbaru, pendedahan skandal Ngeh dan Nga di Perak. Tuan Guru Nik Aziz melalui setiausaha akhbarnya dah jawab tentang isu ni tapi dua pemimpin DAP Perak tu terus diam membisu. Aku bukan kata skandal benar atau tak tapi sebagai pemimpin, dia kena jawab untuk menafikan isu ni dan peranan bloggers untuk menyebarkan maklumat. Bukan memusuhi bloggers bila kena kritik sikit.

Aku cukup2 berharap agar ada pimpinan dalam Pakatan Rakyat yang sudi berdialog dan mendengar penjelasan dari pihak MediaPerak. Jangan membuat andaian bodoh bila di kritik, sebab rakyat mahukan pemimpin yang terbaik, maka Pakatan kena tunjukkan bahawa mereka lebih baik dari Umno/BN. Bukan lebih kurang sama standard jer.

Sumber Berita Dari: MediaPerak

3 comments:

  1. yes.. kena sangat pada masanya.. biar org tau kebenaran.

    ReplyDelete
  2. Salam,
    elok dicuci kotoran sebelum dijamu kepada umum, baru bersih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhahaahahhahaha awak tu BN hahahhahah

      Delete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.