Mohon klik iklan 1X yer

19 April 2014

Harga Gas Asli Naik Bulai Mei

Berita Kenaikan Harga Gas Asli di Malaysia 2014 : Terbaru, siri gelombang kenaikan harga barang di Malaysia akan terus melonjak dengan dipacu dengan berita kenaikan harga gas asli bermula bulan hadapan Mei 2014 yang baru sahaja dimaklumkan sendiri oleh Petronas. 

Suka atau tidak, bersedia atau tidak pemain industri, rakyat Malaysia perlu menghadapinya…
Apa Kesan Rantaian Kenaikan Harga Gas Asli di Malaysia?

  • Kenaikan harga gas asli akan menyebabkan gelombang inflasi yang pernah dilaporankan untuk tahun 2014 terus melonjak naik
  • Berita kenaikan harga gas asli bakal menyebabkan industri berat seperti pembuatan keluli akan terkesan. Dan ini bakal memberikan markah dan alasan untuk kapitalis REDHA dan pemain hartanah di Malaysia untuk terus melonjakkan harga rumah di Malaysia lebih awal sebelum GST dilaksanakan.

5 April 2014

Pakatan Kuasa Besar Dunia ada Kaitan Dengan Tragedi MH370?

Bismillahir Rahmanir Raheem.

Sekitar tahun 2013, saya menulis mengenai satu timeline. Saya menyusunnya kepada 3 bahagian perkara yang mungkin akan berlaku ke atas negara ini. Pertama….


Pertama, usaha perubahan rejim akan dijalankan. Jika gagal, perkara kedua akan dilaksanakan.

Perkara Kedua, sebaik usaha perubahan rejim untuk mengangkat boneka dinilaikan sebagai gagal untuk dijalankan, satu bentuk false flag akan dijalankan. Jika ini turut gagal untuk memaksa dasar pro Amerika di dalam negara, maka pilihan ketiga akan dijalankan dirantau ini.

Sekat Red Bean Army

Majlis Bekas Wakil Rakyat Malaysia (Mubarak) meminta kerajaan mengkaji semula akta sedia ada berhubung kawalan terhadap laman sosial.


Merujuk kepada isu Red Bean Army (RBA) yang didakwa pro-pembangkang, Presidennya Tan Sri Abdul Aziz Rahman berkata undang-undang siber yang baru dan lebih ketat perlu diwujudkan sebagai langkah membanteras kegiatan yang menjurus kepada kenyataan berbaur hasutan.  

"RBA ini perlu diawasi dengan perundangan baru yang lebih ketat. Kalau boleh hukuman yang lebih berat seperti penjara terhadap sesiapa yang memainkan isu sensitiviti seperti agama, maruah negara dan perpaduan," katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Majlis Tertinggi Mubarak di ibunegara semalam.

2 April 2014

MH370: Rahsia US di Diego Garcia

SHAH ALAM - Radar ketenteraan milik Amerika Syarikat di Diego Garcia mampu menjejaki pesawat MH370 sekiranya lokasi penerbangan terakhir adalah di Lautan Hindi.


Pakar Kejuruteraan Penerbangan Universiti Teknologi Mara (UiTM), Dr Rizal Effendy Mohd Nasir berkata, radar jenis Active Electronically Scanned Array (AESA) yang digunakan di pangkalan ketenteraan itu dipercayai boleh mengesan sebarang isyarat atau objek walaupun ianya bersaiz kecil. 

“Radar itu boleh mengesan sesuatu pesawat atau kapal yang berada ribuan meter diatas udara mahupun laut beserta dengan jenisnya, kelajuan dan sebagainya,” katanya.

Menurutnya, setiap kapal dan pesawat yang terdapat dipengkalan ketenteraan terbabit juga dilengkapi dengan radar pertahanan udara.

31 March 2014

MH370: Maklumat bercanggah?

"Berdasarkan komunikasi satelit baru, kami boleh katakan dengan tahap keyakinan tinggi bahawa sistem ACARS dimatikan sebelum pesawat tiba ke pantai timur Malaysia,” kata Najib ketika mencerita semula rentetan kejadian pada awal pagi 8 Mac.


Sejurus kemudian, alat transponder yang menentukan kedudukan pesawat itu pula dimatikan, kata Najib yang menceritakan semula rentetan peristiwa pada hari tersebut.

Seterusnya, radar Tentera Udara Diraja Malaysia mengesan pesawat berkenaan membuat berpatah balik dan kemudiannya menukar arah ke barat merentasi Semenanjung Malaysia.

Setelah itu, pesawat berkenaan dikesan meneruskan perjalanan ke timur laut... laluan penerbangannya adalah seperti di atas.

Tetapi satu lagi persoalan timbul bilamana gambar laluan penerbangan MH370 yang ditunjukkan kepada keluarga di China berbeza dari laluan asal..

Laporan dari Astro Awani mendedahkannya...

Gambar-gambar terbaharu berkenaan dengan laluan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang dipercayai disediakan oleh kerajaan kepada keluarga di China telah mengubah anggapan awal tentang kes tersebut.

Menurut bekas Ketua Juruterbang Penerbangan Serantau MAS, Kapten Datuk Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, gambar itu merupakan satu "pencerahan baru" yang kini bercanggah dengan informasi terdahulu yang mengatakan pesawat membuat satu pusingan ke arah kiri.


Paparan peta itu antaranya menunjukkan pesawat telah membuat satu pusingan 270 darjah ke arah kanan, katanya.

“Teori ini menguatkan lagi segi teori human interference (perbuatan disengaja),” kata Kapten Nik kepada Agenda AWANI pada Sabtu.

Tambahnya lagi, jika laluan itu benar, ia menunjukkan satu tindakan yang telah difikir semasak-masaknya dan teliti oleh pelakunya.

“Pusingan tu besar, tu nampaknya tiada cornering… maknanya pesawat dikendali sepenuhnya, ia tiada kerosakan,” kata Nik Huzlan yang mempunyai pengalaman lebih daripada 30 tahun dalam bidang penerbangan


Maklumat asal dari sini

30 March 2014

MH370: Objek ditemui lima pesawat

PERTH: Lima pesawat berjaya menemui beberapa objek pelbagai warna semasa operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat Malaysia Airlines (MAS), di Lautan Hindi, hari ini.



Menurut kenyataan Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (AMSA), pesawat Tentera Udara Diraja New Zealand (RNZAF) menemui beberapa objek berwarna putih atau terang serta boyan perikanan.

Pesawat P3 Orion Tentera Udara Diraja Australia (RAAF) juga melaporkan menemui dua objek segi empat tepat berwarna biru atau kelabu yang terapung.

28 March 2014

Gempar: Mesej misteri dari penumpang MH370?

Saya terbaca satu artikel berkenaan dengan masej oleh Philip Wood seorang warga US yang dalam perjalanan ke Beijing menggunakan MH370. Saya tak pasti kesahihan maklumat dan artikel ini, tetapi rasa dalam keadaan kita misteri dengan kehilangan MH370 dengan pelbagai teori ada baiknya artikel ini dikongsikan bersama.

Antaranya masej berbunyi
"I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly." Link forum:


Di forum berkenaan Philip sempat memuat naik gambar hitam sebagai picture profilenya : http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg


Dengan menggunakan software online Jeffrey's Exif Viewer untuk menganalisis data exit dari gambar hitam tersebut, maka data lengkap akan terlihat :


Camera: Apple iPhone 5
Date: March 18, 2014 8:49:41PM
Location: Latitude/longitude: 7° 18' 58.3" South, 72° 25' 35.6" East
( -7.316197, 72.426544 )

Spoiler for Hangar Diego Garcia
Sesuai dengan rentetan saksi mata yang melihat MH370. Spoiler for saksi mata



Di akhir posting forum tersebut ada hal menarik :
"OP photo is interesting because it's not actually just a pure black picture, you can see noise if you zoom in. He is in a dark room. "

Menurut seorang forumer daripada forum Kaskus Indonasia TehGanteng dan kimbo555 telah membuat analisis maklumat ini adalah seperti di bawah:-

Saya jadi iseng2 kutak katik "gambar hitam" tersebut dengan photoshop memang benar ada samar-samar bayangan, tapi belum jelas benar, sedang saya analisa lebih lanjut.

Sampai saat ini saya tetap optimis penumpangnya selamat semua & dilepaskan oleh para pembajak 

Quote:Original Posted By kimbo555
terjemahan postingan philip wood :

(tanggal : Wed Mar 19 2014 08:22:38)



(tanggal dibuatnya photo profile : 18 Maret 2014)

kamera yg digunakan :

GPS :





DAFTAR MANIFEST MH-370 :


NOTE : PHOTO PROFILE MASIH ORIGINAL KELIATANNYA

low batt mungkin gan, batrenya gak ngangkat kalo buat flash..
GPS di hp udah kebaca tuh..
yg jd pertanyaan tinggal kenapa gak sms, padahal utk internetan bisa.
ya kalo gak ada sinyal selular disana, ngapain mesti bikin pangkalan udara disana ???
ente tau, christmast island, kepulauan fiji ???
di google maps hampir gak keliatan.

tp fasilitas disana kalo ama kampung lu sih kayanya jauh banget..






Walahualam hanya Allah mengetahui kebenarannya. Saya tak berhasrat untuk bahas logik atau tak masej berkenaan. MH370 makin menjadi tanda tanya selagi serpihan tidak dijumpai, selagi mayat tak timbul dan selagi kotak hitam masih tercari-cari!!


Sumber - Tempayan Retak

MH370: Tiada petunjuk dalam cakera keras simulator

image astroawani
KUALA LUMPUR:  Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) tidak menemui sebarang bukti dalam cakera keras dan simulator penerbangan milik dua juruterbang MH370, lapor New York Times yang memetik sumber. 


Dua sumber itu berkata, hasil penyiasatan dan maklumat yang diperolehi daripada barangan yang diambil dari dua rumah juruterbang itu pada 15 Mac lalu hanya menemui sedikit petunjuk yang boleh membantu siasatan berkenaan. 

Bagaimanapun, salah satu sumber berkenaan berkata, ini tidak bermakna data yang diperolehi patut diabaikan. - Agensi


Sumber: Berita harian