Mohon klik iklan 1X yer

3 December 2012

Ketua Pemuda Umno Bahagian miliki jongkong emas


Rumah Ketua Pemuda Umno Bahagian Permatang Pauh di Kampung Tanjung Putus, Permatang Pasir di sini dipecah masuk sekumpulan penjenayah mengakibatkan kerugian lebih RM100,000.  
    
Mohd Zaidi Mohd Said, 43, berkata kejadian disedari oleh ayahnya Mohd. Said Abdul Hamid, 70, yang datang ke rumahnya pukul 6 pagi hari ini.
    
"Ayah tinggal bersebelahan rumah saya dan dia datang ke rumah untuk melihat keadaan kediaman berikutan kami (beliau dan isteri) tiada di rumah kerana menghadiri perhimpunan agung Umno 2012 di Kuala Lumpur.
    
"Dia (ayah) tengok pintu belakang rumah terbuka dan dia masuk ke dalam rumah mendapati semua bilik telah digeledah oleh penjenayah yang dipercayai lebih daripada seorang," katanya semasa ditemui di rumahnya di Bukit Mertajam.
Mohd Zaidi berkata sebaik dimaklumkan, beliau terus pulang ke rumah dan mendapati sebuah peti besi mengandungi barang kemas milik isterinya, tiga jongkong emas seberat 750 gram, tiga komputer riba, geran tanah dan pelbagai dokumen serta sebuah motosikal jenis Honda telah hilang. 
    
"Selepas memeriksa saya dapati mereka (penjenayah) telah melarikan peti besi tersebut yang berada dalam bilik utama yang mengandungi pelbagai barang berharga dan sebuah motosikal milik anak saya, kesemuanya bernilai lebih RM100,000 lesap," katanya.
    
Mohd. Zaidi berkata penjenayah telah meninggalkan kesan tapak kaki dalam rumah dan sepasang kasut di luar rumah. 
    
Beliau dan isteri Santanina Salleh, 41 berharap polis dapat mengesan mereka yang terlibat dalam kejadian itu kerana pelbagai barangan yang hilang itu sangat berharga.
    
"Saya telah membuat laporan polis berhubung kejadian itu dan sangat berharap  mereka yang memecah masuk ke rumah kami dapat ditangkap secepat mungkin," katanya.
    
Sementara itu, jurucakap polis di sini ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan sedang menjalankan siasatan. 
    
- Bernama

3 comments:

  1. Tujuan utama puok2 ni nok jadi prmimpin umnongok ialah untuk menjadi kaya.Bayangkan lah ketua bahagian saja memiliki jongkong emas,guana pulok ramoknya dengan boss besor pok2 menteri?? parok terlajok doh puak2 perompok harta rakyat ni....

    ReplyDelete
  2. kepada pencuri, pecah masuklah rumah pemimpin UMNO, mereka pun sama juga pencuri macam korang ikikiki

    KLIK PPSMI ibubapa tidak puas hati

    ReplyDelete
  3. wakaka.... penjenayah sekarang cukup berani siap tinggal kesan lagi.. apa pasai? sebab diorang dah selalu terlepas.

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.