Mohon klik iklan 1X yer

23 November 2012

Aduhai! keluh kesahku.


Dulu masa aku baru kenal dunia dgn adik beradik seramai 14 0rang, makan minum boleh ditanggung ayah yg hanya bekerja di pagi hari, tiada yg kebulur. Tanah Melayu di bawah Perikatan.   
20 tahun sudah ayah kena bekerja pagi dan petang untuk menyara keluaraga. Masih di bawah kerjaan perikatan/UMNO yg sudah jadi M'sia. 10 tahun sudah pendapatan pagi petang sudah tidak mencukupi, maka ayah terpaksa bekerja lebih masa, dgn mengambil masa yg sepatutnya dgn anak2 dan isteri.

Hari ini ibu terpaksa bekerja dgn ayah dan anak2 dijaga pembantu rumah atau dijaga mertua. Masa untuk anak2 habis diguna untuk bekerja hingga anak2 melarat tanpa pelajaran dan tanpa ugama, Inilah jenerasi hasil pemerintahan BN/UMNO. 

Nak tambah pertanian dan penternakan? hanya tinggal angan2. Tanah orang Melayu yg dulu 3juta ekar kini tinggal 1.2juta sahaja. Dulu Tun Razak beri Felda, sekarang sudah ada yg digadai si Kutty dan kuncu2nya. Yg terkini mahu digadai kesemuanya oleh si lahanat sipendek Isa.  

Tanah luas diberi kepada tokey, yg lebih sudah dipunyai kroni2 yg duduk goyang kaki tanpa perlu menebang dan menebas.i yg kecil yg masih ada pada kita di sapu nak dijadikan HUB Petronas dgn harga murah tanpa di ganti untuk dijual dgn harga berlipat ganda juga kepada tokey2 dan kroni2. Untung banyak diguna untuk sogok rakyat supaya terus sokong penyamun memerentah. 

Kalau nak fikir memperbanyakan pertanian dan ternakan, fikirkan tendang UMNO dulu.



Sumber: Muhad - Tranungkite

2 comments:

  1. nak beli tanah sawit pun gua kensel bro... harga sawit jatuh teruk... lagi lama memerintah.. israel ke 2 jadinya negara kita ni.

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.