Mohon klik iklan 1X yer

27 August 2014

Isu Panas. Nyahkan President!

Saya dimaklumankan oleh seorang kawan rapat dalam parti berkenaan satu perjumpaan telah diadakan di KL lebih kurang sebulan lalu dengan dengan mengumpul beberapa orang blogger pro Pakatan Rakyat. 


Perjumpaan ini diketuai oleh seorang bekas wartawan dan seorang aktivis parti. Dalam perjumpaan berkenaan telah dihadiri oleh seorang kepimpinan utama parti. 

Perjumpaan ini menyebut pri pentingnya menguasa media untuk menjatuhkan UMNO dan BN semasa PRU-14 nanti. 

Strategi untuk mencapai penguasaan media terutama media sosial melalui 5 tahap. Antara yang disentuh iaitu tahap 3 untuk mematahkan halangan dalam dan luar parti dan juga Pakatan Rakyat. 

4 halangan yang disebut dalam perjumpaan itu termasukkan golongan ulama dan pro ulama dalam PAS. Tunggak kepada ulama dinyatakan ialah Presiden PAS Hadi Awang. 

Malah seorang daripada penceramah menyebut bahawa Hadi Awang bukan sahaja penghalang malahan boleh dikategorikan sebagai ancaman yang masuk kepada tahap 4. 

Antara yang disarankan kepada blogger ialah menyiarkan artikel atau berita yang berbetuk negetif kepada Presiden PAS. 

Malah dalam seleroh, penceramah menyebut kalau tak betul pun siarlah juga takkan Hadi nak saman dia sendiri sibut menjawab saman bukan satu malah 2. 

Saya bertanya kepada kawan saya itu siapa blogger, jika boleh memberitahu saya. Kawan saya menjawab dengan selamba aje, lihat mana-mana blog yang siar artikel TMI (Malaysian Insider) tulisan Amin itu antara blog yang telah diupah dengan upah lumayan. Blog PR, dia arah untuk siar artikel itu walaupun dia tahu artikel itu salah. Malah ada mempertahankan artikel itu betul. Carilahlah... tahu siapa dia. Lihat dia ini kerja apa dan bagaimana dia boleh hidup tanpa kerja yang tetap?? 

Kawan saya betul ada sumbangan kewangan diberikan. Blog ini dikawan oleh cybertropper dan dia kata lagi blog ini tak boleh komen terus. Saya tanya apa maksud tak boleh komen terus? Dia kata komen pada blog ini ditapis untuk memastikan komen hanya sebelah pihak menampakkan sokongan kepada artikel yang disiar. 

Saya tanya kalau begitu Sayuti pun di upah? 

Ya Sayuti sekarang telah jadi satu daripada mereka. Tulisannya tidak lagi seperti dulu. Perangai Sayuti sangat buruk sebagaimana dia dulu berkawan dengan Husam apabila tak dapat 'benda' dia terus tiukam Husam dengan menulis memburuk Husam. 

Saya tanya lagi berapa blogger terlibat. Katanya blogger lebih daripada 10 tapi banyakkan facebooker dan geng whatsapp. 

Dia juga memberitahu saya bahawa yang menjadi jurulatih ialah orang yang pernah bekerja dengan Wan Ismail bapa Dr Wan Azizah pakar Perang Saraf UMNO. 

Saya tanya adakah blogger ini sedar perbuatan salah. Dia sebenar dimomokkan saraf tak perlu kepada rasa bersalah demi untuk mencapai cita-cita. 

Halangan mesti dihapuskan itu lebih utama. 

Sumber FB 



Wallahu a'lam!



1 comment:

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.