Mohon klik iklan 1X yer

30 December 2012

Dey UMNO, porahh!


Oleh: Linau Laut

Hakikatnya kita semua tahu Umno yang mulakan topik-topik 13 Mei, hudud, "amanat" Hadi dan lain-lain setiap kali nak pilihanraya..semua orang dah tahu sangat...Dan bodohnya PR pulak ialah suka menyahut umpan palsu umno BN..

Seperti aku selalu cakap, banyak perkara dalam negara kita bermula dengan umno Bn sebagai pemegang kuasa dan pembuat dasar dan polisi..mereka ada kuasa, ada media, ada mecam-macam..tak lupa duit kerajaan...Mereka boleh saja menyediakan laluan yang sejahtera untuk rakyat semua atau mereka boleh saja menyediakan laluan yang sukar dan buruk untuk kita..


Isu 13 mei ini seharusnya dilupakan oleh semua rakyat demi mencapai negara bangsa yang tulen..tapi umno sangat gemar ungkitkan perkara ini demi survival politik mereka...dengan kedangkalan berfikir rakyat yang dibentuk oleh mereka sekian lama, sekadar melemparkan isu 13mei, hudud dan amanat Hadi dah cukup untuk membolehkan mereka terus berkuasa dan terus membuat onar dalam sistem bernegara kita...

Malang sungguh rakyat Malaysia yang selama ini jadi keldai tungangan umno.


1 comment:

  1. tepat sekali linau laut.semua topik yg lama2 dan fitnah dimulakan oleh dajal2 umenongok kerana depa cuba sembunyi kesalahan depa terutama dekat pilihanraya.

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.