Mohon klik iklan 1X yer

17 August 2012

Ratus ribu rakyat Malaysia akan diperangkap

Berhati hatilah di jalan raya sewaktu pulang beraya ke kampung. Kalau saja2 suka pandu kenderaan di jalanraya pun perlu berhati2 juga.

Semalam gua sudah kena perangkap walau pun gua sudah cukup berhati2 dan pandu tak berapa laju. Haram betul. Dan ramai lagi yang terperangkap.

Ini kamera baru. Gua lihat sendiri dalam setiap detik  kamera ini boleh perangkap gambar kereta yg lalu dihadapannya. Memang kaya gomen selepas raya nanti. Banyakler modal UBN untuk pilihanraya.



Beringatlah. Di jalan persekutuan, kawasan had laju 90km dikurangkan kepada 80km/jam. Kawasan had laju 60km/jam dah jadi 50km/jam dalam ops sikap kali ini.

4 comments:

  1. Salam Yob

    Ini macam jalan biasa jer. Bukan lebuhraya pun.

    Yong sebenornya sokong orang yang melanggar undang-undang jalanraya tu disaman. Tapi Yong marah sebab penswastaan undang-undang! mungkin satu hari nanti penjara pun diswastakan!

    ReplyDelete
  2. Berapa banyak lagi Piem nak janji tabur duit sebelum PRU13,Kadam2 ini kena kerja kuatlah.KPI IGP tahun ini ,kutipan saman perangkap laju.

    ReplyDelete
  3. Tu ar.. perangkap laji ni lebih banyak di jalan persekutuan berbanding di lebuhraya PLUS. Saya juga bersetuju dgn penguatkuasaan undang2, tetapi biarlah yg lojik. Jalan lurus 4 lorong (2 pergi 2 balik) pun had laju 60km/50km (pasei raya) apakehei.
    Sepatutnya undang2 yg ada mendidik manusia. Tapi deme guna mengisi kantung.

    ReplyDelete
  4. dekat kpg Hendra tu ke yope?Hati2lah....untuk tangkap bilis mcm kita yg x der kaki atau cable di jabatan....jerung, bawalah laju manapun x pernah kena saman...klau adapun boleh clear punya....setuju dengan yope undang2 kita tidak banyak mendidik.....

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.