Mohon klik iklan 1X yer

13 August 2012

Fatwa Haramkan DAP dapat RM50,000

Pada 7 Ogos lalu, Utusan melaporkan tentang seorang tokoh ulama di Kelantan yang mengeluarkan fatwa tentang haram menyokong DAP. Dalam laporan tersebut, Abdullah Saamah dikatakan berkata,

“Adalah haram dan berdosa untuk umat Islam menyokong DAP yang secara terang-terangan menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud.
Pengasas Pondok Geting, Tumpat, Abdullah Sa’amah berkata, umat Islam juga tidak boleh menyokong mana-mana pihak yang bekerjasama atau menjalin pakatan dengan DAP pada pilihan raya kerana sokongan itu akan turut membawa kemenangan kepada DAP.”

ADUN Kelaboran, YB Mohd Zaki Ibrahim menjelaskan siapa sebenarnya Abdullah Saamah. Mohd Zaki mendedahkan bagaimana Abdullah Saamah menerima cek bernilai RM50,000 dari Muhyidin Yasin untuk bantuan kepada Pondok Geting. Mohd Zaki juga mendedahkan bahawa Pondok Geting sebenarnya tidak wujud dan gelaran Tuan Guru yang diberikan kepada Abullah Saamah hanyalah dibuat untuk mengaburkan pandangan rakyat.
Tontoni video dibawah.




2 comments:

  1. yeah... gayang dap... bangang dap... hahahhaha...(dap tu DAP la...) xleh huruf besar, nanti org saman... heheheheh... peace...

    ReplyDelete
  2. bila ularmak pun dikelentong & dipawahkan umno-apco! demi duit mata kelabu & hati jadi buta terus keluar ayat perkauman ,adakah Islam mengajar ini ? sah tuan guru lembu spesis dengan yang duduk dikondo ;) hanya spesis keldai sekandang saja percaya ayat 'tok guru' ini ,sungguh jijik lebih dari najis umno-apco buat kerja ni ! ABU jangan lupa !

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.