Mohon klik iklan 1X yer

19 December 2013

JANUARI 2014 yang pelik

"January datang lagi, walaupun kita pejam mata ini dalam2, january pasti datang juga. Walaupun kita sibuk mana sekalipun, january pasti datang. Walau kita kaya ataupun kita masih kurang duit, january pasti datang. 

Walupun kita masih belum renew roadtax kita yang mati bulan lepas,january tetap datang. Walaupun bonus belum dibayar oleh majikan kita, january pasti datang. Walaupun anak2 masih bermain dipadang permainan, january tetap datang. Walaupun ibu dikampong masih sakit dan memerlukan sedikit masa untuk dilawati, january tetap akan datang. Kenapa kau datang juga wahai january!!!!!!
Keluh kesah ibu bapa menempoh january 2014 ini. Keluh macamna sekalipun, january tetap datang juga. Mana mungkin untuk menahan masa dari tidak berputar hingga january 2014 tidak lagi datang buat selamanya.

ARGHHH!!! january, untuk bertemu dengan january 2014, sekurang2nya setiap keluarga memerlukan hampir rm1000/seorang anak yang bersekolah. Andai anak itu ada 5 orang, Manakan mampu ibubapa untuk menghadapi january ini. Aku juga lumpuh bila january semakin hampir. Pendapatan aku cuma tidak tetap, ada kala rm500, adakala rm1000, tapi selalunya rm200. Manakan aku mampu menghadapi january ini YaAllah.

Sedetik masa berputar, seringgit tidak lagi berharga. 8 jam kerja, pulangannya hanya rm39. Manakan mampu untuk membayar yuran anak2 ini yang mencecah rm1000. Selangkah kaki ini bergerak, secekak duit itu di lebur. Semuanya perlu dibayar kini. Wahai january, kenapa engkau terlalu mahal berbanding bulan yang lain. Kenapa menghadapi engkau memerlukan kos yang sangat tinggi.

YaAllah, berilah setitik dari 'lautan kekayaanMu' agar kami mempu menghadapi january yang kini dimuka pintu.. 


Susahnya hidup dibumi sendiri.


yang tersirat
md daud yusri fie alhutan melintangi


sumber asal:

No comments:

Post a Comment

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.