Mohon klik iklan 1X yer

13 April 2013

Apabila Pakatan Rakyat menubuhkan kerajaan

Berikut langkah-langkah yang perlu diambil oleh Pemimpin PR sejurus PR tubuh Kerajaan persekutuan pada PRU13 nanti… 


1 – Sediakan lorong khas TOL kepada penyokong UMNO yang mahu membayar TOL. Ini kerana mereka menolak untuk penghapusan TOL.

2 – Sediakan pinjaman PTPTN khas untuk Aspirasi-UMNO belajar. Ini kerana mereka menolak pendidikan percuma dan penghapusan PTPTN (Hutang wajib bayar kata mereka).

3 – Sediakan pam khas untuk penyokong UMNO membeli petrol dengan harganya sama seperti dizaman BN. Ini kerana mereka tidak bersetuju harga bahan bakar itu diturunkan.
4 – Sediakan borang khas untuk penyokong UMNO beli kereta dengan harganya sama seperti dizaman BN. Ini kerana mereka tidak bersetuju cukai eksais dihapuskan.

5 – Sediakan kaunter bayaran khas tarif AIR/ELETRIK/ASTRO dengan tarif seperti dizaman BN. Ini kerana penyokong UMNO tidak bersetuju kadar tarif ini diturunkan.

6 – Sediakan syarikat khas membina rumah dengan harga yang sama seperti BN untuk Penyokong UMNO beli. Ini kerana mereka tidak setuju harga rumah diturunkan.

7 – Gaji khas minima rm900 oleh BN dikekalkan kepada pekerja yang memegang taraf pennyokong UMNO. Ini kerana mereka tidak setuju gaji minima rm1100 sebulan.

Biar Macai-Macai Memikirkannya… ::.kikiki.::

No comments:

Post a Comment

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.