Mohon klik iklan 1X yer

12 January 2013

Bantuan RM100: Sekolah jadi alat politik UMNO

Sekolah-sekolah di Malaysia telah diarahkan untuk menjemput ahli politik Umno-BN atau wakilnya untuk menyampaikan bantuan RM100 kepada pelajar-pelajar sekolah. Syarat untuk menerima sumbangan tersebut ialah ibu bapa pelajar tersebut. Keluarga pelajar tidak dibenarkan mewakilkan orang lain untuk mengambil wang tersebut.  

Umno kena sedar,duit bantuan murid RM100.00 bukan duit dari a/c umno n bukan juga duit makbapak umno,duit itu adalah drpd duit pembendaharan negara,jangan politikkan duit drpd cukai rakyat n hasil negara....

BN buat undang-undang, bahawa sekolah bukan tempat untuk parti berpolitik, rupa-rupanya, undang-undang tu hanya untuk parti pembangkang sahaja. Untuk parti BN, bebas berpolitik di sekolah, di universiti, jabatan kerajaan.


Sikap tidak bertanggung jawab dari UMNO !!!!, nak beri tak salah utk anak sekolah , cuma cara penyampaiannya yg salah !!!, UMNO ambil kesempatan dan menggunakan wang rakyat .
Nak buat mcm mana, umngok la ni cukup terdesak. Buat ceramah, alahai, pencacaipun tak mau dengar. Yg dok ada tu pun kena paksa seperti kakitangan awam, pelajar2 sekolah, pasukan beruniform dan pencacai2 yg dah tak dapat berfikir. Untuk kesekian kalinya terpaksalah ambil kesempatan dalam program penyampaian bantuan untuk pelajar2 sekolah.

No comments:

Post a Comment

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.