Mohon klik iklan 1X yer

26 June 2012

RM3 Billion. Penafian Datuk Razak Idris

Serba tak kena dan serba tak jadi UMNO kali ini. Setiap fitnah yang dibuat memakan diri. Skrip drama tak cukup berkualiti. Walau pun pada mulanya pengarah begitu syok sendiri.

Apa nak buat kalau terkantoi begini. Malu. Malu sungguh.



LAGI SEKALI UMNO KANTOI!!!!...BEKAS PENGARAH SIASATAN BADAN PENCEGAH RASUAH ( BPR ) DATUK RAZAK IDRIS NAFIKAN YANG DSAI ARAHKAN BELIAU BUAT AKUAN BERSUMPAH MENAFIKAN WUJUDNYA SIMPANAN TERSOROK RM3 BILLION KEPUNYAANNYA.. SEBALIKNYA BELIAU DIARAHKAN BERBUAT SEDEMIKIAN OLEH KETUA PESURUHJAYA SPRM SENDIRI DATUK SERI AHMAD SAID HAMDAN!!! 

Bekas Pengarah Siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), Datuk Razak Idris  telah menafikan sekeras-kerasnya dakwaan oleh 2 akhbar arus perdana milik UMNO, NST dan BH,  mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan beliau untuk mengeluarkan suatu akuan berkanun bersumpah yang membersihkan bekas menteri timbalan perdana kononnya RM3 bilion akaun bank tidak wujud seperti didakwa.
klik untuk besarkan imej

klik untuk besarkan imej

 Apa yang dilaorkan oleh New Straits Times dan Berita Harian pada 21 Jun 2012 adalah tidak benar sama sekali. Sebaliknya Datuk Abdul Razak Idris berkata itu arahan untuk mengeluarkan akuan berkanun bersumpah  datang dari Ketua Pesuruhjaya SPRM ketika itu, Datuk Seri Ahmad Said Hamdan, dalam usaha untuk mengelakkan suatu sepina oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung fitnah saman terhadap NST pada tahun 2009 yang difailkan oleh DSAI..

  "Saya tidak diarahkan oleh Anwar tetapi telah diminta oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM   bagi mengelakkan dirinya atau pun pegawainya daripada disapina oleh DSAI  sebagai saksi plaintif dalam saman sivil terhadap NST pada akhir tahun 2009," Razak  dipetik sebagai berkata apabila dia kembali dari Indonesia sebagai tindak balas kepada laporan terbaru.

NST pada 21 Jun yang dipetik Razak sebagai berkata bahawa beliau telah diarahkan oleh Anwar untuk mengeluarkan akuan berkanun


Sumber: http://mforum2.cari.com.my/

1 comment:

  1. BARUA-BARUA UMNO-APCO MANA ADA MALU ? DEMI KUASA,PANGKAT,HARTA, & PERUT APASAJA BOLEH BUAT MACAM TIADA ESOK ! ABU !

    ReplyDelete

Boleh komen apa saja aseikan tidak melanggor undang2 syarak, undang2 negara dan undang2 skmm. Komen yang tidak berakhlak akan dipadam.